Passato prossimo με avere ή essere

Σχολές Καπάτου Passato prossimo με avere ή essere

Passato prossimo με avere ή essere και σύνταξη

Passato prossimo με avere ή essere και το πώς συντάσσεται θα δούμε αναλυτικά στο σημερινό μας άρθρο.

Ρήματα που συντάσσονται με AVERE ή ESSERE και κατηγορίες

  • Όσα εκφράζουν ατμοσφαιρικά φαινόμενα ή συντάσσονται τόσο με το avere όσο και με το essere. Συνήθως, με το avere υπογραμμίζεται η ένταση ή η διάρκεια του φαινομένου.

Π.χ.:    Ha piovuto tutta la notte          

             Ieri è piovuto

  • Αυτά που λειτουργούν στην πρόταση, άλλες φορές ως μεταβατικά (avere) κι άλλες ως αμετάβατα (essere). Για να δούμε αν υπάρχει αντικείμενο και, άρα, αν τα ρήματα είναι μεταβατικά, πρέπει να κάνουμε την ερώτηση : “ποιόν”, “τι”. Τα πιο σημαντικά είναι τα παρακάτω.

Finire (τελειώνω)

Π.χ.:     Abbiamo finito la lezione (αντικείμενο

              La lezione (υποκείμενο) è finita

Cominciare (αρχίζω)   

Π.χ.:     Paolo ha cominciato la lezione (αντικείμενο

              La lezione (υποκείμενο) è cominciata

Salire (ανεβαίνω)   

Π.χ.:     Ho salito le scale (αντικείμενο) di corsa  

              Sono salito con l’ascensore

Scendere (κατεβαίνω)   

Π.χ.:     Ho sceso le scale (αντικείμενο) in fretta    

              Sono sceso al piano inferiore

Vivere (ζω)     

Π.χ.:     Ha vissuto bei momenti ( αντικείμενο)     

              è vissuto (ha vissuto) a Roma

Passare (περνώ)     

Π.χ.:     Ho passato le vacanze (αντικείμενο) in città   

              Sono passato di casa tua

Cambiare (αλλάζω)      

Π.χ.:     Marco ha cambiato lavoro (αντικείμενο)    

              Marco è cambiato, è nervoso

Passato prossimo με avere ή essere και ιδιαιτερότητες

  • Για το ρήμα correre (τρέχω) απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή. Όταν μέσα στην πρόταση δηλώνεται ρητώς η κατεύθυνση, χρησιμοποιείται ως βοηθητικό το essere, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, το avere.

Π.χ.:     Sono corso subito a casa            ενώ          Ho corso 10 chilometri

Προσοχή: τα βοηθητικά ρήματα essere και avere στον passato prossimo, χρησιμοποιούν ως βοηθητικό, τον ίδιο τους τον εαυτό.

Π.χ.:     Sono stato a casa tutto il giorno               και               Ieri ho avuto la febbre

  • Τα επιρρήματα già, quasi, sempre, mai, ancora, più, appena, subito, τοποθετούνται, συνήθως, μεταξύ βοηθητικού και μετοχής, μπορεί όμως και να ακολουθούν.

Π.χ.:     L’ho già visto                                                   Non abbiamo ancora finito

Non ha mai offerto niente!                                        Quel libro è stato sempre li

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να συμβουλευτείτε τη Grammatica della lingua italiana In pratica, των εκδόσεων Primus.

Στις Σχολές Καπάτου από το 1983, διδάσκουμε την ιταλική γλώσσα και κουλτούρα. Με διδακτικό υλικό των Εκδόσεων Primus, και πιο συγκεκριμένα, του νέου βιβλίου Incontri italiani Livello B2.

Μαθήματα ιταλικών διδάσκονται σε όλες τις σχολές μας. Παρέχονται επίσης μαθήματα online ιταλικών, καθώς και παιδικά τμήματα ιταλικών.

Βρείτε τις σχολές μας στο facebook κι ελάτε στην παρέα μας. Οι σχολές μας βρίσκονται Ομήρου 13 στην Αθήνα, καθώς και τα παραρτήματα των σχολών Καπάτου Γλυφάδα (Λαζαράκη 27), Νέα Σμύρνη (Κων/νου Παλαιολόγου 14), Περιστέρι (Παν. Τσαλδάρη 10), Μαρούσι (Ερμού και Πλαστήρα 15).

Σχολές Καπάτου: ιταλικά, ισπανικά, κινεζικά, τουρκικά, ρωσικά, πορτογαλικά, γερμανικά και σουηδικά.

Για πληροφορίες καλέστε μας στο 210 38 03 355.

Στο site μας χρησιμοποιούμε Cookies για να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία σας. Πατώντας ΑΠΟΔΟΧΗ αποδέχεστε την χρήση τους.
Στο site μας χρησιμοποιούμε Cookies για να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία σας. Πατώντας ΑΠΟΔΟΧΗ αποδέχεστε την χρήση τους.